Via partner

Ondernemen in transitie Bedrijfstransities als innovatief model voor duurzaam ondernemen Serie: Innovatie en ondernemerschap

Artikelnummer: 9789069622507
Artikel 3 van 3
€ 6,00 (inclusief btw)
Overzicht

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

Ondernemen in transitie: Bedrijfstransities als innovatief model voor duurzaam ondernemen

Deze tijd van grote sociale, economische en ecologische veranderingen vraagt van bedrijven, in toenemende mate, flexibiliteit, veerkracht en innovatievermogen. Deze publicatie biedt een nieuw perspectief voor bedrijven: hoe kan een bedrijf omgaan met de kansen en bedreigingen die transities naar duurzaamheid met zich meebrengen? Transities veranderen bestaande structuren en markten op disruptieve wijze in allerlei sectoren, zoals energie, bouw, water- en afvalbeheer, chemie, zorg, welzijn en landbouw. Bedrijven kunnen slim inspelen op deze transities door zich te richten op het creëren van toegevoegde waarde middels nieuwe vormen van ondernemen. Dit vraagt voor bedrijven in de praktijk vaak om het heruitvinden van hun eigen core-business, structuur, routines en interne bedrijfscultuur.

In 'Ondernemen in transitie' bieden Derk Loorbach, Jan Rotmans en Roebin Lijnis Huffenreuter van het Dutch Research Institute for Transitions (DRIFT), verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, een unieke aanpak voor deze bedrijfstransities. Zij presenteren hier een innovatieve methode gebaseerd op de aanpak van Transitiemanagement, die zich heeft ontwikkeld vanuit de wetenschap en de praktijk. Deze aanpak is speciaal voor bedrijven die de slag willen maken van het reduceren van een negatieve impact door duurzaam ondernemen, naar het creëren van een positieve impact voor mens, milieu en economie.

Dit is een uitgave van SMO in samenwerking met DRIFT

Vind je inspiratie en persoonlijke passie. Kijk naar de kansen in de wereld/markt. Ga zo snel mogelijk de markt op om financiering te vinden. Groei zo snel mogelijk. Organiseer en orkestreer die groei slim. En … vergeet niet om van je succes te genieten, om vanuit nieuwe inspiratie de volgende stap te zetten, voor jezelf en als bijdrage aan de wereld.

Dit zijn de zes principes die Derk Loorbach en Leo van Loon in deze SMO-publicatie schetsen om het proces van sociaal ondernemen inzichtelijk te maken. Zes principes die handvatten bieden om je eigen onderneming tot een succes te maken. Met veel inspirerende voorbeelden van concrete sociale ondernemingen die dit principe goed illustreren. Met eigen praktijkervaringen. En onderbouwd vanuit de theorie.

Sociaal ondernemerschap is maatschappelijk relevant, geeft ruimte om je persoonlijke ambities, passies en energie kwijt te kunnen, genereert inkomen en creëert ook nog eens werkgelegenheid.

Deze SMO-publicatie biedt de handreikingen om dit alles realiseren. Deze publicatie is een vervolg op de eerdere SMO-studie Ondernemen in transitie (2014).

Gewicht
0,333 Kg

Uit jaar:
2014

Uitvoering:
Paperback

Drukkerij
Ten Brink, Meppel

Uitgever(Label):
Stichting Maatschappij en Onderneming, Lange Voorhout 92, Den Haag

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
Dito Yudhiana

Tekeningen van:
Thomasbijen.cpm

Aantal pagina's
112

NUR/NUGI
GEEN OPGAVE

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2025 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss