Via partner

Creativiteit in communicatie Deze titel is een uitgave van onze partner Noordhoff., Marijn de Jong

Artikelnummer: 9789001875213
Artikel 6 van 6
€ 34,00 (inclusief btw)
Overzicht

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

Creativiteit in Communicatie is een doe-boek voor studenten in het domein communicatie en aanverwante disciplines. Je volgt het proces van werken aan een praktijkopdracht voor een opdrachtgever. Creatieve communicatievraagstukken staan centraal, met extra aandacht voor het online domein. Dit doe je aan de hand van de creatieve communicatieroutine.

Je maakt kennis met creatieve content waarbij nieuwe combinaties tussen woord, beeld en geluid centraal staan. Organisaties proberen hun potentiële publiek te overtuigen door creatieve content te laten zien, horen en beleven. In een team werk je aan een praktijkopdracht om iets moois en nieuws te maken. Tijdens het productieproces leer je de relevante theorieën om tot kwalitatief goede creatieve content te komen. Deze theorieën zijn in de praktijk bruikbaar omdat ze verdieping en praktische handvatten bieden, maar ze kunnen je zeker ook inspiratie bieden. Kortom:

  • Je doet ervaring op met het werken aan praktijkopdrachten op het gebied van creatieve communicatie aan de hand van de creatieve communicatieroutine.
  • Je bent in staat creatief te denken en communicatieconcepten uit te werken in woord, beeld en geluid.
  • Je kunt optreden als gesprekspartner in het vakgebied van creatieve communicatie.

 

Digitale ondersteuning Op www.creativiteitincommunicatie.noordhoff.nl biedt Noordhoff Uitgevers digitale ondersteuning. De unieke code voorin dit boek geeft toegang tot dit materiaal.

  • Leerdoelen per hoofdstuk
  • Voorbeeld uitwerkingen van de opdrachten in het leerboek
  • Een casus en opdracht per hoofdstuk
  • Begrippentrainer en -kaart
  • Collegesheets voor docenten

De auteurs Marijn de Jong (auteur)
Marijn de Jong is sinds 2010 als docent en onderwijscoördinator verbonden aan de opleiding Communicatie van de NHL Hogeschool. Ze verzorgt daar onderwijs op het gebied van online communicatie, visuele analyse en persuasieve communicatie.

Aline Douma (eindredacteur)
Aline Douma is freelance redacteur en volgt momenteel een research master aan de Rijksuniversiteit Groningen. In 2015 studeerde ze af voor de bachelors Communicatie- en Informatiewetenschappen en English Language and Culture.

 

Over Noordhoff Uitgevers
Noordhoff Uitgevers ondersteunt docenten en studenten met passende leermiddelen die nauw aansluiten op het onderwijs. Bij alles wat Noordhoff Uitgevers ontwikkelt staan kwaliteit en het verbeteren van het leerresultaat voorop.

 

Je volgt het proces van werken aan een praktijkopdracht voor een opdrachtgever. Creatieve communicatievraagstukken staan centraal, met extra aandacht voor het online domein. Het gaat niet om het opstellen van (creatieve) communicatiestrategieën. Je leert wel creatieve communicatieconcepten op basis van analyses en communicatiestrategieën te maken en uit te werken.

Waarom kiezen voor Creativiteit in Communicatie?
* Inspirerend doe-boek;
* voor studenten die creatieve communicatievraagstukken willen uitvoeren of aansturen;
* extra aandacht voor het online domein.
Met Creativiteit in Communicatie maak je kennis met creatieve content, waarbij je als (aankomende) expert in woord, beeld en geluid aantrekkelijke, unieke en originele nieuwe combinaties ontwikkelt tussen vorm en inhoud. Met creatieve content wordt bijna altijd een persuasief doel nagestreefd. In het leerboek worden communicatiemodaliteiten en -campagnes behandeld. Tijdens het productieproces leer je aan de hand van relevante theorieën om tot kwalitatief goede creatieve content te komen. Deze theorieën zijn in de praktijk bruikbaar, omdat ze verdieping, praktische handvatten en inspiratie bieden. Alle hoofdstukken beginnen met een casus uit de beroepspraktijk en sluiten af met een samenvatting, opdrachten en een begrippenlijst. 

Na het toepassen van de leerstof in Creativiteit in Communicatie:
- heb je ervaring met het werken aan praktijkopdrachten op het gebied van creatieve communicatie aan de hand van de creatieve communicatieroutine;
- ben je staat om creatief te denken en communicatieconcepten uit te werken in woord, beeld en geluid;
- kun je als gesprekspartner optreden in het vakgebied van creatieve communicatie.

Online ondersteuning
Met de code in je nieuwe studieboek heb je twee jaar lang gratis toegang tot het online materiaal bij het boek. Je vindt hier antwoorden op de oefeningen uit het boek. De toegangscode in het boek bij tweedehands is meestal al gebruikt en is persoonsgebonden en eenmalig te gebruiken.

MENINGEN: Duidelijk een andere insteek dan andere boeken. Erg aan te raden.

Een boek wat het waard is om te kopen als student zijnde. Je kan het altijd gebruiken bij verschillende projecten.

Praktisch toepasbaar, dat moet gezegd.

Gewicht
0,335 Kg

Uit jaar:
2016

Uitvoering:
Paperback

Uitgever(Label):
Nooedhoff , Groningen/Houten

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
Rocket Industries, Groningen

Omslagillustratie:
Lisa Sportel

Eindredactie:
Aline Douma

Aantal pagina's
165

NUR/NUGI
810 Communicatiekunde algemeen

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss