Via partner

ASL, Application Services Library - Management Guide application services library , Remko van der Pols Serie: Best Practice

Artikelnummer: 9789077212851
Artikel 1 van 1
€ 3,00 (inclusief btw)
Overzicht

KLIK HIER OM TE BESTELLEN VIA PARTNER

ASL, Application Services Library - Management Guide 2e druk is een boek van Remko van der Pols uitgegeven bij Van Haren Publishing. ISBN 9789077212851

ASL, Application Service Library, is het framework dat invulling geeft aan het applicatiebeheer in een organisatie. Het belang om applicatiebeheer professioneel en volwassen in te vullen, wordt ook breed onderkend in de markt, en is ook de reden van verschijnen van deze management guide. ASL is een standaard in het publieke domein, wordt ondersteund door best practices, en geeft concrete invulling aan het vak applicatiebeheer. ASL sluit aan op BiSL, Business Information Services Library, en het veel gebruikte framework ITIL, Information Technology Infrastructure Library. Deze management guide heeft als doel om inzicht te geven in het framework ASL, te schetsen hoe applicatiebeheer in de praktijk wordt uitgevoerd en hoe ASL daarbij van nut kan zijn. Om dit zichtbaar te maken, worden de processen van functioneel beheer geschetst aan de hand van een casus die door het hele boek heen loopt.

MENINGEN: Erg jammer dat nog steeds een boek wordt verkocht op basis van ASL terwijl er in 2009! ASL2 op de markt werd gebracht. Uit het procesmodel op pagina 101 wordt dit direct duidelijk. Hoewel er zeker nog bruikbare zaken in staan verwacht je niet dat je een verouderd boek koopt.
Verschillen (bron Wikepedia): Met name de sturende processen bevatten grote veranderingen. Zo is de continue dynamiek en het bijstellen van de besturingsstructuren onderdeel geworden van de processen. Daarbij zijn de onderwerpen, de stromen en de beschrijving van de processen bijna volledig veranderd. SLA beheer is contractbeheer geworden, het proces leveranciersmanagement is als nieuw proces erbij gekomen, kwaliteitsmanagment is verbreed en heeft functies van het beheersproces probleembeheer overgenomen. Kostenmanagement is financieel management geworden omdat er meer interactie is tussen de afnemers. De beheerprocessen zijn ook gewijzigd, met name de samenvoeging van beschikbaarheidsbeheer en capaciteitbeheer. Die zijn ondergebracht in het nieuwe proces operationeel beheer. Configuratiebeheer is algemener en eenduidiger geworden. Incidentbeheer is gebruiksondersteuning geworden aangezien er niet alleen na incidenten gereageerd wordt, maar ook proactief gecommuniceerd wordt. Het cluster onderhoud en vernieuwing heeft iets meer aandacht voor het werken in ketens. Organization cycle management bevat nu het proces Account & market definition, een samenvoeging vanuit de vorige versie van ASL. Supplier definition is een nieuw proces, en skills definition is capabilities definition geworden om het meer naar het organisatieniveau te brengen.

Het leuke van managen is dat je eigenlijk alleen maar vragen hoeft te stellen, de oplossing volgt dan (meestal) vanzelf. Na lezen van dit boekje weet je wat te vragen over applicatiebeheer..!

Gewicht
0,234 Kg

Uit jaar:
2006

Uitvoering:
Paperback

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
BEELDVORM, Pijnacker

Eindredactie:
Herbert Boland

Zetwerk:
BEELDVORM, Pijnacker

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss