MOMENTEEL BIJ ONS UITVERKOCHT

Klantenloyaliteit over ongelijke behandeling in het digitale tijdperk , Marnix Bügel

Artikelnummer: 9789043005210 / 9043005215
Artikel 40 van 63
€ 9,00
Overzicht

Klantenloyaliteit 1e druk is een boek van Marnix B gel uitgegeven bij Financial Times/Prentice Hall. ISBN 9789043005210 

klantenloyaliteit
'Loyale klanten worden niet geboren, zij worden gemaakt.'
Het worden spannende jaren voor het bedrijfsleven. De jaren van de verticale prijsbinding en de macht van de distributie zijn voorbij. De komende decennia hebben de klanten het voor het zeggen, geholpen door de gebruiksvriendelijke technologie. Voor bedrijven betekent het dat het hebben van een klantenbestand niet meer voldoende is. Het zal, met de toenemende macht van de klant, gaan om de loyaliteit van de klanten uit dit bestand. Bedrijven zullen er de komende jaren dus alles aan moeten doen om de loyaliteit binnen het klantenbestand te verhogen. Essentieel voor klantenloyaliteit is het afstemmen van producten, service en dienstverlening op de wensen en verwachtingen van de klant. Helaas verschillen deze wensen en verwachtingen per consument. Een uniforme aanpak zal in de praktijk dan ook weinig effect sorteren. In dit boek is beschreven hoe op een bedrijfseconomische manier een loyaliteitsstrategie wordt ontwikkeld, rekening houdend met de individuele eisen en wensen van klanten. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder meer een definitie van klantenloyaliteit, klantparticipatie, loyaliteitsacties, loyaliteitsprogramma's, waarde- en behoeftedifferentiatie. Marnix B gel maakt gebruik van vele cases en geeft honderden tips zodat u meteen aan de slag kunt om ook uw klanten aan uw organisatie te binden.

MENINGEN: Een bedrijf denkt bij het vergroten van de omzet misschien het eerst aan het winnen van nieuwe klanten. Dit boek gaat echter uitvoerig in op de mogelijkheden en instrumenten om bestaande klanten vast te houden en klantcontacten te intensiveren. Veel praktijkvoorbeelden maken de behandelde stof concreet. Wie kent niet de Air Miles? De auteur heeft zijn sporen verdiend op het terrein van Customer Relationship Management (CRM) en doet in zijn boek ook verslag van een in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen verricht loyaliteitsonderzoek. Uitgangspunt is de vraag: wie zijn eigenlijk onze klanten? De auteur bespreekt het belang, het ontstaan en het meten van klantentrouw. Ruime aandacht wordt geschonken aan loyaliteitsprogramma's. Afnemers worden niet beschouwd als een anonieme massa, maar ingedeeld in categorieen, die een eigen en dus ongelijke behandeling vragen. Ook de rol van internet komt aan de orde. Een bron van ideeen voor ondernemers en marketeers.

Drs. H. Alblas

Bedrijven denken inderdaad alleen te kunnen groeien met nieuwe klanten. Maar steeds meer bedrijven beseffen dat je veel uit je bestaande klantenkring kunt halen. Dit kan behaald worden door nieuwe diensten of producten aan te bieden maar ook met loyaliteitssystemen, zoals de nieuwe diensten van de Nationale SpaarApp. Hiermee bind je klanten zonder spaarkaarten of klantenpassen. Het werkt op het mobiele telefoon van je klanten en is heel goed inzetbaar voor bedrijven die het nieuwste van het nieuwste willen toepassen.

Gewicht
0,607 Kg

Uit jaar:
2000

Uitvoering:
Hardcover

Omslagontwerp (Vormgeving omslag):
Chantal Vansuyt, Wormer

Aantal pagina's
204

NUR/NUGI
684

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Links

DVDs

Videogames

Games

© 2018 - 2024 Zoek2ehands.nl - Zoek 2ehands | sitemap | rss