MOMENTEEL BIJ ONS UITVERKOCHT
De plakfactor waarom sommige ideeën aanslaan en andere niet , Dan Heath
Artikelnummer: 9789043014076 OverzichtMomenteel is dit artikel bij ons uitverkocht, mogelijk kunt u deze nog via onze partner bestellen. Om de titel De plakfactor via onze partner te bestellen, KLIK HIER |
Broodjeaapverhalen, complottheorieën en verhalen over angstaanjagende ziekten verbreiden zich moeiteloos. Maar mensen met echt belangrijke
boodschappen – zoals docenten, politici en journalisten – moeten soms de grootste moeite doen om hun ideeën aan de man te brengen.
Waarom floreren sommige ideeën van meet af aan, terwijl andere razendsnel ter ziele gaan? En hoe verbeter je de kansen van waardevolle ideeën?
In De plakfactor geven Chip en Dan Heath de kenmerken van ideeën met kleefkracht en leggen ze uit hoe je hun plakfactor kunt versterken. Deze
onmisbare gids laat zien dat 'sticky' ideeën hun kracht ontlenen aan zes belangrijke eigenschappen, die ook jij kunt leren beheersen.
Dit boek betekent een ingrijpende verandering in de manier waarop je ideeën overbrengt. De plakfactor is provocerend, onthullend en vaak
verrassend grappig. Je krijgt de cruciale principes van succesvolle ideeën voorgeschoteld, plus aanwijzingen hoe je met deze regels je eigen boodschap
meer kleefkracht kunt geven. En natuurlijk geeft het heel veel aanstekelijke voorbeelden van hoe het moet… én hoe het niet moet.
Chip Heath is docent organisatiegedrag aan de Graduate School of Business van Stanford University. Zijn broer Dan Heath deed onderzoek
aan Harvard en is nu consultant bij Duke Corporate Education. Hij is medeoprichter van Thinkwell, een innovatieve uitgeverij van handboeken in
nieuwe media.
'…een goed leesbaar en vrolijk boek.' – Elsevier
MIJN MENINGEN: Een boek over hoe een idee te laten aanslaan bij een groot publiek, commercieel of anderszins. Op lichtvoetige wijze wordt beschreven welke benaderingen beter werken dan andere, aan de hand van een lijstje kenmerken. Het boek is voorzien van vele voorbeelden en enkele oefeningetjes. Of een benadering zoals deze nu werkelijk zoveel anders dan andere is, valt te bezien, en ook of het mogelijk is deze altijd toe te passen. Zwakke, te letterlijke vertaling ('stadslegende'). Met eindnoten en een register.
T. ten Berge
Momenteel is dit artikel bij ons uitverkocht, mogelijk kunt u deze nog via onze partner bestellen. Om de titel De plakfactor via onze partner te bestellen, KLIK HIER |
Gewicht
0,388 Kg
Uit jaar:
2007
Uitvoering:
Paperback
Vertaald door:
Tijmen Roozenboom
Oorsponkelijke titel
Made to Stick. Why Some Ideas Survive and Others Die
Aantal pagina's
253
NUR/NUGI
810, 770