Strategische marketingplanning theorie, technieken, toepassingen
Artikelnummer: 9789001820626 OverzichtStrategische marketingplanning vertaalt de nieuwste wetenschappelijke inzichten over strategische marketing in een praktisch stappenplan voor het maken en uitvoeren van een marketingplan. Het is een how-to-boek met veel voorbeelden en tegelijk een degelijke theoretische onderbouwing.
Dit boek is inmiddels uitgegroeid tot standaardwerk over marketingstrategie. In deze zesde druk zijn nieuwe ontwikkelingen geïntegreerd in de marketingplanning, zoals onderzoek met ‘big data’ en gebruik van social media. Ook zijn sommige onderwerpen nog toegankelijker behandeld zoals de SWOT-analyse en het splitsen van de inleiding in twee logische delen over de kern van marketing en marketingplanning. Verder zijn nieuwe onderwerpen toegevoegd, zoals de customer journey, nieuwe productontwikkeling en duurzaamheid. Ten slotte zijn de voorbeelden en het casemateriaal sterk geactualiseerd, zowel in het boek als op de website.
Zowel voor studenten als voor cursisten van managementopleidingen is het boek een uitstekend leermiddel. De manager die vaart op dit kompas legt een beter fundament voor marketingsucces.
“Tijdens mijn opleiding Commerciële Economie en vooral bij het schrijven van mijn scriptie, is Strategische marketingplanning voor mij het meest nuttige boek gebleken. Compleetheid, toepasselijk- heid en heldere structuur maken SMP een uitstekende guideline bij ieder marketingvraagstuk. Maar ook in mijn huidige functie pak ik dit boek er graag bij, om mijn analyses te completeren of te controleren of ik echt aan alles heb gedacht. Een absolute aanrader!”
Zhenja Antochin, student Commerciële Economie, Hogeschool Utrecht (2004-2008), Sales & Account Manager, VNU Exhibitions Europe BV (sinds 2008)
Gewicht
0,851 Kg
Uit jaar:
2013
Aantal pagina's
447